.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلوگاه بیشترین آمار بیماران دیابت را در کشور دارد
گلوگاه - مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه گفت: روستای مهدیرجه گلوگاه بیشترین آمار دیابت کشور را دارد و رعایت شیوه غذایی مناسب و سالم مهم‌ترین عامل در کنترل این بیماری است.

به گزارش شمال نیوز، هادی نجفی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت با شعار غلبه بر دیابت، هدف اصلی این هفته را ترویج فرهنگ سلامت با تأکید بر جلوگیری از دیابت عنوان کرد و بابیان اینکه شهرستان گلوگاه دارای بیشترین آمار دیابت استان است، افزود: ۱۰.۶ درصد افراد در گلوگاه، به دیابت مبتلا هستند و این آمار در روستای مهدیرجه به ۱۸.۶ درصد رسیده که با توجه به جمعیت پنج درصدی دیابت در کشور و جمعیت شش‌درصدی در مازندران، این آمار هشداردهنده است.

نجفی با تأکید بر پیشگیری، مراقبت و درمان دیابت یادآور شد: کنترل این بیماری نیازمند همکاری، تعامل و اطلاع‌رسانی است تا این فرهنگ افزایش یابد و با رعایت شیوه درست غذایی، به سمت کنترل دیابت برویم.

وی با اشاره به عوارض دیابت، گفت: این بیماری مشکلاتی برای فرد، خانواده و جامعه دارد و نابینایی، مشکلات قلبی، مغزی، کلیوی، قطع عضو و... از عوارض این بیماری است که باید نسبت به پیشگیری و کنترل آن فرهنگ‌سازی شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان گلوگاه گفت: گلوگاه به نسبت استان و کشور شایع‌ترین شهر مازندران از نظر ابتلا به دیابت بوده و میانگین ابتلا بالاست و مهدیرجه دو یا سه برابر نرم کشور بیمار دیابتی دارد.

نجفی با اشاره به هفته سلامت نیز گفت: برنامه‌های مختلفی در دست اقدام است که زنگ سلامت، عیادت از جانبازان و بیماران، نشست خبری، دیدار با امام‌جمعه، سخنرانی در نماز جمعه، برپایی چادر سلامت که فشارخون و قند نمازگزاران به‌صورت رایگان سنجیده می‌شود، پیاده‌روی کارکنان دولت و سفیران سلامت، مسابقات والیبال ادارات، همایش علمی فرهنگی، صبحانه سالم برای سفیران سلامت دانش آموزان در دو مدرسه باهدف آموزش به همسالان و خانواده و نمایشگاه بهداشتی و جشنواره غذای سالم، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد دیابتی، خود مراقبتی و... ازجمله برنامه‌های ما در طول این هفته است که حدود ۳۰ برنامه را شامل می شود.

منبع:مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.